مرکز فرماندهی و عملیات ملی پاکستان (NCOC) کمپین سراسری واکسیناسیون خانه به خانه را اعلام کرده است. اسد عمر، رئیس مرکز فرماندهی و عملیات ملی پاکستان در کنفرانسی مطبوعاتی به همراه دکتر فیصل سلطان، دستیار ویژه گفت: کمپین ویژه واکسیناسیون برای کرونا راه اندازی شده است. بر این اساس مقرر است، تیم ‌ها به صورت خانه به خانه برای واکسیناسیون اعزام گردند

وی گفت: مردم می توانند از کمپین خانه به خانه برای واکسن کرونا بهره مند شوند، چون در هر صورت کلیه مردم باید واکسینه شوند و در این زمینه اقداماتی برای مقابله با کرونا در حال انجام است. اسد عمر گفت: تا به حال ۱۸۰ میلیون نفر واکسینه شده اند و به تعداد زیادی از مردم نیز دز سوم (تقویت کننده) نیز تزریق شده است با توجه به این که بسیاری از مردم دز تقویت کننده را نیز دریافت کرده اند، لذا ابتلا به بیماری کرونا با مشکلات کمتری مواجه بوده است.

توضیح: علیرغم ارائه گزارش از سوی رئیس ستاد ملی کرونای پاکستان در مورد نتیجه بخش بودن اقدامات دولت در زمینه مهار ویروس کرونا ولی بر اساس سایر گزارش های رسانه های پاکستان، بیشترین آمار مبتلایان کرونا از آغاز فراگیری در پاکستان در ایام اخیر ثبت شده است. افسارگسیختگی موج پنجم کرونا در پاکستان باعث شده  تا در هفته جاری بیشترین آمار بیماران از زمان آغاز پاندمی کرونا در این کشور به ثبت برسد.

بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی، شیوع کرونا در پاکستان از کنترل خارج شده و به رغم اعمال مجدد محدودیت ها رکورد زنی های پی در پی موج پنجم در این کشور ادامه دارد.

این درحالی است که ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای پاکستان هم با هدف مقابله با شیوع موج پنجم، محدودیت های کرونایی از جمله ممنوعیت اجتماعات در فضاهای سربسته و کاهش مدت زمان فعالیت مدارس را تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ تمدید کرده است.

کد خبر 11548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =